onsdag 9 maj 2012

Rabarber paj

Oj oj vad suddig bild det blev. Inte så lätt att fota i motljus;)


Godmorgon vänner!!


I söndags njöt vi av första rabarberpajen för säsongen, men jag kan lova att det INTE är den sista... haha. För det är våran favorit och säkert många som håller med!!

Idag känner jag mig så där tokigt peppad, hade samtal med vår "säljcoach" igår och ni vet hur det kan kännas och bli i kroppen när man tankas full av inspiration och energi, jag man är ju oslagbar då eller hur!!? Så igår kväll blev det planering och diskussioner om hur vi ska måla vårat hus, mer kommer jag lovar.

Jessicas rabarber paj:

2,5dl vetemjöl
2,5dl socker
0,5tsk salt
1tsk bakpulver
1msk vaniljsocker
100g smält smör
4st rabarber

Blanda alla torra ingredienser, smält smöret och blanda ihop.
Blanda ner ägget.
Skala och skiva rabarbern i små skivor.
Smörj en form, lägg i rabarber och strö råsocker på. Häll sedan över resten av ingredienserna.
175grader i ca 30min

Servera med vaniljglass eller vaniljsås

Hoppas det smakar


Nu blir det på med regnkläder och ut i spöregn med skatt och hund.

KRAM



                    
                        
                                                                                                                       
                                                                                                                        
                                                                                                               
                                                                                                     
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas du kikar in igen å tack snälla för din kommentar..
Kram