onsdag 12 december 2012

Julgodis..

 
Sitter å planerar inför julbaket som jag tänkte ha i helgen.. Vad har ni för favoriter??
Hos oss blir det alltid kola, lakritskola, mozartkulor, polkabräck och nytt i år blir även bountybollar.
 
Känner att jag kom av mig lite med all julfeeling men den får jag väl väcka med en massa bak i helgen. Funderar även på att ta in granen på söndag, för nästa vecka är det myyyyycket jobb. Idag har jag varit och handlat lucia prylar till liten som har luciatåg på dagis på fredag, och nästan i ren protest tänkte jag köpa pepparkaksdräkt... För diskussionen om våra traditioner som snurrar just nu blir man ju bara galen på.. Hur tänkter ni?
 
Ha fina kvällen

Kram



5 kommentarer:

  1. Ja, det kan verkligen gå till överdrift. Förra året hade vi en pepparkaksgumma och en gubbe utan att någon hade synpunkter ;-). I år har vi en lucia, en tomtegumma och en stjärngosse. Jag har i sista stund varit och handlat en ny stjärngossedräkt, då jag insåg att den jag tidigare köpt var på tok för stor. Att man alltid ska vara ute i sista stund...

    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Jag gör inte så mycket eget godis, det växer lite för lätt i munnen på mig av mandelmassa och choklad. Men jag ska göra lite till en julfest till helgen, det blir Rocky Road, tryffel och något mer. Bountybollar, hur gör du dem?

    kramen

    SvaraRadera
  3. Mycket julgodis blir det, Rocky Road, knäck. Bountybollar, tryffel mm mm, o mumsigt är det. Ha en härlig lucia i morgon. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Ja, lakritskola är ett måste :) Baileysfudgen jag gjorde är mycket god och så har jag gjort jordnötssmör-chokladrutor som påminner till smaken om snickers, mycket goda de också. Recepten på dem kommer imorgon på min blogg! Ha det bra, kram!

    SvaraRadera
  5. Julkola blir det här i helgen och vi tar nog också in granen!
    Och tokigt det där med pepparkaksgubbar och gummor! Ja, ja!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Hoppas du kikar in igen å tack snälla för din kommentar..
Kram