tisdag 17 december 2013

Apelsin gott..



Mmm nya favorit godis/fika/mellis. Apelsin med nya Äpple och kanel kesella.. 

Hur mår ni? Jul fixar ni en massa nu? 
Här är allt under kontroll, känns det som. Den här veckan blir det lite små fix med julklappar, mannen och jag satt i söndags kväll och skrev listor om vad som ska handlas och när allt ska göras. Vi har hela helgen full med julfirande, så både lördag och söndag åker vi till släkt och äter gott och sjunger julsånger. 

För att sjunga, ja det gör vi hela dagarna nu. Har en tjej som gillar att sjunga, sen pratas det typ hela tiden om tomten. Hela kompis gänget träffades här vid oss i helgen för att träffa tomten och ge sin önskelistan. Det var succé kan jag lova, dem blev överlyckliga och gav så fint sina teckningar till tomten. 
Tack för det snälla Tomten (kusin) för bra jobb!!

Nu får det bli ett samtal till mannen och påminna om att lägga på julkorten på lådan.. 
Ja, jag vet en dag sent men jag hoppas på att posten gör sitt jobb;) eller hur pappa!!

Kram

7 kommentarer:

  1. Jag älskar frukt och kvarg som mellanmål!
    Grattis till den fina vinsten!
    Här är julen under kontroll!
    Ha en fin dag
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Åh så gott det ser ut!
    Mina julkort glömdes på köksbordet idag, så de får postas i morgon.
    Ha en fin kväll!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Såååå gott det såg ut!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Bär o kesella är favoritmellanmålet. Skönt när julen är under kontroll, det är den här med, nästan för lugnt.....nästan så jag börjar fundera på vad jag glömt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Så gott, en favorit hos mig med! Jo, men julen är under kontroll. Men kommer ju ihåg förra året när jag var mammaledig vad mycket tid man hade till planering och annat fix:) Vi har också julfirande hela helgen så på fredag måste allt vara klart så det bara är att njuta och mysa:)

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  6. Börjar logga ur från vardagshysterin och det mesta sker mer per automatik just nu. Längtar till ledighet. . .

    Gillar också detta mellis.

    Kram N

    SvaraRadera
  7. Det där lät riktigt gott och nyttigt.
    Julkort, åh, det är mitt dåliga samvete. Vi har slutat upp att skriva julkort för flera år sedan. På ett sätt skönt men så får vi en del vackra julkort av släkt och vänner och då kommer samvetet krypande... Kram!

    SvaraRadera

Hoppas du kikar in igen å tack snälla för din kommentar..
Kram